Private label

Werkwijze

Ik heb een eigen label en hangtag:

  • Stuur het benodigde aantal op + 10%


Ik heb geen eigen label en hangtag:

  • Bepaal welke naam je voor jouw eigen merk wilt gaan voeren. Dit zal veelal de naam van je winkel zijn, maar dit is geen must. Je kunt ook een andere naam voor je eigen label bedenken.
  • Het gebruik van jouw merknaam is voor jouw eigen verantwoordelijkheid. Het is verstandig om dit te laten checken bij een merkenbureau.
  • Je bepaalt de kleur en afmeting van je label en hangtag.
  • Lever een ontwerp van jouw logo aan, je ontvangt na ongeveer twee weken per mail een foto van het label en de hangtag. Binnen 5 werkdagen geef je aan of deze akkoord is. Ontvangen wij geen bericht binnen deze periode dan gebruiken we het voorbeeld als uitgangspunt voor de offerte.
  • De kosten van de labels zijn afhankelijk van het door jou gekozen label en het aantal kleuren in je logo. Je ontvangt van ons een offerte van de prijs van het door jou gekozen label, op basis van de voorgaande voorwaarde. Bij akkoord ontvang je van ons de factuur voor de labels.
  • De labels en hangtags blijven bij de fabrikant op voorraad liggen, zodat deze voor elke volgende bestelling weer gebruikt kunnen worden. Als je de labels en hangtags zelf ook wilt gebruiken, kun je dit aangeven en zorgen wij ervoor dat jij deze ontvangt.


Je hebt nu labels, hangtags en een order die in productie is. Hoe spannend is het als je de levering krijgt, de doos open maakt en dan ineens ziet dat je een eigen label hebt! Maar hoe nu verder om voldoende voorraad te houden.

Wij beseffen dat het voor een retailer belangrijk is om continue basics op voorraad te hebben. We hebben er daarom voor gekozen om het idee van een winter– en zomercollectie los te laten. Het blijkt in de praktijk lastig te zijn om een halfjaar van tevoren te bepalen welke artikelen, maten en kleuren aangevuld moeten worden. Aangezien wij werken met een vast programma qua kleuren en stoffen is de collectie constant. Uiteraard zullen er nieuwe artikelen geïntroduceerd worden, maar de bewezen bestsellers blijven leverbaar.

Wat betekent dit voor jou:

  • Het is niet nodig om 2 x per jaar een voororder te plaatsen, maar mag uiteraard wel als je je daar prettig bij voelt.
  • De stoffen liggen op voorraad in Portugal, waardoor het mogelijk is om op korte termijn te produceren waar behoefte aan is. Bij introductie van nieuwe kleuren en stoffen kan dit iets langer zijn.
  • Er zal minimale voorraad aanwezig zijn in Nederland. Dit is onderdeel van ons duurzaamheidsbeleid. We zorgen ervoor dat de continuïteit in de productie is gewaarborgd, waardoor dit niet nodig is.
  • We clusteren de orders om de uitstoot van CO2 tijdens wegtransport zo laag mogelijk te houden.
  • We hanteren een strenge controle op onze kwaliteit. Dit kan bij uitlevering zorgen voor een afwijking van maximaal 5% naar boven of naar beneden i.v.m. uitval tijdens de productie.
  • Je krijgt minimaal 6x per jaar een bericht dat we productie in gaan zetten, met daaraan gekoppeld een levering die maximaal 6 weken later plaatsvindt.


Wat vragen we van jou:

  • Initiatief om zelf je voorraad in de gaten te houden voor aanvulling. Ben je geautomatiseerd en vind je het fijn als wij dat voor je doen? Maak dan een afspraak om de mogelijkheden hiervan te bespreken.
  • Het doorgeven van je order binnen de gestelde termijn. Dit kan telefonisch, per mail, via de B2B, via Teams of tijdens een bezoek aan onze showroom.


Wat krijg je hiervoor terug:

  • Het hele jaar de mogelijkheid om je voorraad basics op peil te houden.
  • Je kunt kleinere aantallen bestellen.
  • Private Label klanten krijgen een korting van 10 % op de inkoopprijs bij afname vanaf 10 stuks per model per kleur.
  • Orders boven € 500 zijn levering franco huis.

Neem contact op en ontdek wat House of Basics voor jouw bedrijf kan betekenen