MAAK VAN JE WINKEL JE MERK
Maar hoe doe je dat? Zorg voor goede basics met jouw merknaam erin. Jouw winkel wordt dan zichtbaar in de kledingkast van de vrouw. Met als voordeel dat ze je altijd terug kan vinden om weer een nieuwe aankoop te doen. HOUSE OF BASICS helpt je om dit te realiseren. Samen kijken we wat wij voor je kunnen doen en wat je zelf wilt regelen.
Voordelen van Private Label op een rijtje
- Zelf de mark-up bepalen, omdat het niet onder dezelfde naam elders verkocht wordt.
- Onafhankelijk van prijzen en sale van andere winkels en leveranciers.
- Hoge omloopsnelheid en doorverkoop als er door de retailer goed mee gewerkt wordt.
- Hoge omzet door weinig “nee” verkoop (mits ijzeren voorraad is aangelegd en deze op peil gehouden wordt).
- Onderscheiden van de concurrent en een eigen gezicht creëren.
- Eigen NOOS [Never Out Of Stock] collectie samenstellen.
- Naamsbekendheid van de winkel vergroten, zowel online als in de kledingkast van de klant.
Financieel voordeel Private label
De retailer die met Private Label werkt, is niet gebonden aan adviesprijzen. De winkelier bepaalt bij een eigen collectie een mark-up die past bij het prijsniveau van de winkel. Ervaring leert dat dit meestal 3.0 of hoger is. Zit jij in het hoog segment en wil jij een mark-up van 5.0 hanteren of is voor jou 2.5 acceptabel, ons maakt het niet uit. Jij bepaalt je eigen prijs.
Op jaarbasis zorgt jouw eigen label voor een gunstig resultaat. Een simpel rekenvoorbeeld waarbij we uitgaan van een inkoop van € 10.000,- op jaarbasis:
€ 10.000,- x 3.5 = € 35.000,- consumenten omzet
€ 10.000,- x 2,5 = € 25.000,- consumenten omzet
Verschil = € 10.000,- consumenten omzet
Dat is een verschil van €10.000,- onderaan de streep! En daarnaast ook nog eens gratis reclame voor je eigen winkel!
We geven wel een advies verkoopprijs voor MYFAVORITEBASIC, met daarbij een gemiddelde mark-up van 2.7.